בינגו-ניווט

כותב הפוסט: מאור פרנטה

אפשר להגיד שכבר עבדנו עם כל המגזרים ולא רק פעם אחת אלא פעמים רבות, למשל: מגזר חרדי, דתי לאומי, חילוני, ערבי וגם תיירים מרחבי העולם במסגרות של עבודה, בתי ספר ואירועים פרטים. האמת שאחד המרכיבים הכי מעניינים בארגון של אירוע ניווט או קורס ניווט – לפגוש אנשים חדשים, סיפורים חדשים ואולי להיחשף לעומקן של התרבויות השונות. המפגשים הבין תרבותיים באירועי ניווט שמים את כולם על קו המשווה וכמעט בכל כל אירוע אנו רואים התרחשות דינמית דומה בין אנשים וקבוצות. הרי זה ברור, ניווט הוא הפעולה המוטבעת בכל בני האדם ללא הבדל דת גזע ומין, כי הרי ניווט זה עניין של זמן ומרחב וזה מה שאנחנו עושים כל הזמן בעולם הפיסי הזה.

חיפוש אחר חוויה משמעותית…

בתמונה: מורה לחינוך מיוחד מהמגזר החרדי

בתמונה: מורה לחינוך מיוחד מהמגזר החרדי

כל מארגן או ראש קבוצה רוצה לוודא שהאירוע הזה יעלה על הציפיות, יהיה מהנה וגם מאתגר במידה, לא קשה מדי, לא קל מדי, עם מסר ועם ערך. מבחינתנו אלו דרישות חובה ובנוסף לנגד עינינו עומדת המשמעות שמתבטאת בתחושות וזיכרונות שאנו רוצים שהמשתתפים יקחו איתם הלאה. כנראה שזו הסיבה שחלקם מזמינים אותנו לפעילויות פרטיות.

התאמת תוכן

בין אם מדובר בכתב חידה באפליקציה, כתב חידה ידני המצורף למה או בתחנות ניווט אלקטרוניות חשוב שהתוכן יהיה תואם את המסר. למשל קהל של מורים בחינוך המיוחד מהמגזר החרדי, הזמינו את הניווט שלנו לכבוד הכנת צוות ההוראה לקראת שנת הלימודים החדשה, ביקשו לשלב את 10 העקרונות שעל פיהם הם עובדים. לכן מעבר לכללי הניווט וצבירת הניקוד הם פגשו בתחנות הניווט גם את העקרונות בצורת שהשתלבו כחלק מכללי המשחק בניווט.

ניווט – לכל אחד?

כן! מנסיון רב פשוט כן. בכל קבוצה תהיה התפלגות טבעית של כאלה שיעופו על משימת הניווט במלוא המרץ והמוטיבציה, את אלה שיגשו למשימה בצורה חששנית ואלו שלא ירגישו בטוחים מספיק בעצמם. במהלך הפעילות הדברים משתנים ורוב המשתתפים נכנסים מהר מאוד למוד של פעולה.

אז מה זו ריצת ניווט איכותית?

קודם כל המפה היא המציאות המוכתבת לנו בניווט, ככל שנקפיד שהיא תהיה ידידותית למשתמש כך הניווט יהיה חוויה חיובית יותר. מפת תצלום אוויר היא אופציה בהחלט נחמד אך אם המקום הנבחר ממופה בשפת מיפוי ספורטיבית, בהחלט אני אעדיף אותה על פני מפת תצלום האוויר. אם בכל זאת נשתמש במפת תצלום אוויר מוטב שנוסיף עליה, קווי גובה כדי ליצור שכבה משמעותית נוספת שיכולה להשפיע על בחירת ציר ההתקדמות של הנווט. אם ניתן להוסיף שכבות נוספות כמו, גדרות, חסמים, בורות, מערות ופריטים שלרוב נסתרים בתצלום האוויר, הרי זה מבורך.

 

 

נשמע לך מעניין לארגן ריצת ניווט איכותית לחבר'ה?
ניתן להשאיר פרטים בטופס ונחזור אליכם בהקדם.

כיצד שמעת על עלינו?
גוגלפייסבוקאינסטגרםלינקדאיןהמלצת חבראחר